GEWIJZIGDE BEZOEKREGELING

Bezoek wordt per bubbel in de cafetaria georganiseerd

We trekken het principe van onze bubbels per woonvorm consequent door in de nieuwe bezoekregeling

Zo vermijden we contact tussen bewoners van verschillende woonvormen en zijn het telkens bezoekers van de bewoners uit dezelfde bubbel die op hetzelfde ogenblik aanwezig zijn. Zo moeten we niet onmiddellijk de hele bezoekersregeling afschaffen indien er 1 bewoner positief zou testen. 

 

Wanneer kan het bezoek doorgaan?

OP WEEKDAGEN

  • Er worden 2 blokken per namiddag voorzien, 1 blok per woonvorm
  • Per blok zijn 8 afspraken mogelijk van dezelfde woonvorm
  • Blok 1 start om 13.50u, de laatste afspraak is om 15u
  • Blok 2 start om 16u, de laatste afspraak is om 17.10u

Tussen de blokken wordt de ruimte volledig verlucht en ontsmet. 

 

IN HET WEEKEND

  • Er worden ook 2 blokken voorzien per namiddag, 1 blok per woonvorm
  • Per blok zijn 6 afspraken mogelijk van dezelfde woonvorm
  • Blok 1 start om 13.15u, de laatste afspraak is mogelijk om 14.31u
  • Blok 2 start om 15.30u, de laatste bezoeker kan om 16.30u komen

Tussen de blokken wordt de ruimte volledig verlucht en ontsmet. 

 

We proberen te zorgen voor een rechtvaardige verdeling van de blokken per woonvorm.  Zo zal er elke week andere bezoekdagen mogelijk zijn. 

  • Het aantal blokken is evenredig verdeeld over alle woonvormen op basis van het aantal bewoners
  • We werken met 4 blokken in het weekend, zodat telkens enkele bewoners per woonvorm bezoek kunnen krijgen

 

Omwille van organisatorische redenen kunnen we nu niet meer bezoeken organiseren, we zoeken nog een oplossing om het aantal bezoeken te kunnen opdrijven. 

 

Hoe reserveren?

Er kan een afspraak gemaakt worden via de reservatiekalender.

Er is per woonvorm een aparte link, zorg ervoor dat je zeker de juiste link gebruikt, zodat de afspraak kan doorgaan.

Gelieve zo veel mogelijk online te reserveren, en niet telefonisch

  • Er is voorlopig 1 bezoek per week mogelijk per bewoner, gelieve met de familie af te spreken wie welke week komt
  • Een afspraak maken kan enkel online of per uitzondering via de medewerkers van het onthaal tussen 9 en 12.30u en 13.15u en 16.45u.
  • Na de kantooruren bellen heeft geen zin, want de medewerkers op dienst hebben geen zicht op de planning
  • Er kan voorlopig maar voor 1 week verder gereserveerd worden, omdat de situatie voor het ogenblik dag per dag opgevolgd moet worden en bijgevolg kan veranderen. 

 

Hoe werkt de reservatiekalender?

  • U klikt op onderstaande link van de juiste woonvorm
  • U kiest op het gewenste bezoekuur dat nog vrij is 
  • Uren die doorstreept zijn, zijn dus niet meer vrij
  • Vul alle gevraagde info in, ook indien u de was of de post wenst mee te nemen
  • U krijgt per mail een bevestiging van deze reservatie

 

KLIK HIER OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN ALS DE BEWONER OP DE WANDELING WOONT
KLIK HIER OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN ALS DE BEWONER OP MIJMERING 1 WOONT (1e verdieping)
KLIK HIER OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN ALS DE BEWONER OP MIJMERING 2 WOONT (2e verdieping)
KLIK HIER OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN ALS DE BEWONER OP DE SCHEMERING OF DE KEERKRING WOONT

Hoe verloopt het bezoek?

  • U mag enkel op bezoek komen indien u geen symptomen vertoont én u de voorbije 14 dagen niet op reis bent geweest naar oranje of rode gebieden
  • U kan maximum met 2 bezoekers komen
  • Het bezoek gaat door in de cafetaria, er is een aparte in- en uitgang
  • U komt binnen via de hiervoor voorziene deur van de cafetaria
  • U houdt van iedereen 1.5m afstand
  • U komt met uw masker aan tot u neer zit aan tafel. Het bezoek gebeurt achter plexiglas, zo kan u uw masker afzetten zolang u neerzit. 
  • U kan post of was voor de bewoner meebrengen en dit bezorgen aan de medewerker die u zal ontvangen. U kan ook de vuile was op dit moment meekrijgen
  • Een hand of knuffel geven aan de bewoner kan helaas weer even niet
  • Eten en/of drinken tijdens het bezoek kan ook niet
  • Het bezoekmoment duurt 25 minuten, nadien wordt de plaats ontsmet

Een luchtje scheppen met de bewoner?

U kan ook kiezen om niet in de cafetaria te zitten, maar om 25 minuten te gaan wandelen. 

U geeft dit door bij de reservatie. Dit kan zolang er geen uitbraak is van COVID-19 in de gemeente. 

 

 

Praktische organisatie van de wandeling

  • U dient zich ook aan te melden in de cafetaria om u te registreren
  • De was en de post  kan afgegeven worden
  • De bewoner wordt via de voordeur naar buiten gebracht
  • Zowel u als de bewoner dragen een neusmondmasker
  • U neemt de bewoner NIET mee naar een eet- of drankgelegenheid. Daar zit immers een te groot risico voor de bewoner
  • Bij terugkeer meldt u zich bij de medewerker in de cafetaria. 
  • De bewoner kan terug naar binnen via de hoofdingang. Dan kan ook de vuile was meegenomen worden. 

Extra ophaalmomenten voor de was, de post of het brengen van attenties

We bieden de mogelijkheid om op vastgelegde tijdstippen de was of de post te komen ophalen of brengen of om een attentie voor de bewoner te brengen.

Dit kan tijdens de pauze tussen de  bezoekblokken door, nl:

  • op weekdagen tussen 15.30u en 16.00u
  • in het weekend tussen 15.00u en 15.30u

Indien u was wenst mee te nemen, kan dit op deze momenten, indien u een mail stuurt naar de woonvorm, zodat ze deze kunnen klaarzetten. De mail moet ten laatste de dag voor uw komst verstuurd worden. 

Dit kan naar:

wandeling@zilvervogel.be

mijmering1@zilvervogel.be

mijmering2@zilvervogel.be

schemering@zilvervogel.be

We zijn ons ervan bewust dat het voor niemand evident is maar het is slechts door met zijn allen samen te streven naar een zo veilig mogelijke samenwerking, dat we  kunnen vermijden dat het virus zich  roekeloos kan verspreiden. 

Alvast van harte dank voor alle inspanningen die hiervoor gebeuren.